Medewerkers motiveren = medewerkers uitdagen

Waarom zijn persoonlijke drijfveren zakelijk relevant?

Als mensen kunnen doen waar zij goed in zijn, een taak hebben die past bij hun drijfveren, zijn ze niet alleen heel gemotiveerd maar presteren ze ook veel beter. Want als je iets leuk vindt, ben je er vaak ook goed in. Het geeft in elk geval plezier om er mee bezig te zijn en oefening baart altijd kunst. Dat is niet alleen prettig voor jezelf, maar ook voor het team en de organisatie waar je werkt.

Medewerkers motiveren = medewerkers uitdagen

Weinig professionals zitten nog te wachten op een baan voor het leven. En ook al doen zij dat wel, dan zal hun huidige baan er over tien jaar heel anders uitzien dan nu. Daarom is het verstandig dat medewerkers goed nadenken over hun loopbaanplanning en zichzelf vragen te stellen als: ‘Waar ben ik echt goed in? Wat vind ik belangrijk?’

Een drijfverenanalyse van bijvoorbeeld Profile Dynamics biedt goede aanknopingspunten om mensen te motiveren en meer voldoening te geven in hun werk. Het geeft ze inzicht in zichzelf en in elkaar. Dat leidt ontegenzeggelijk tot meer verbinding en medewerkers zullen een verbeterde samenwerking ervaren. Daardoor neemt ook hun betekenis voor de organisatie toe en zult u een positieve invloed op het gezamenlijk resultaat ervaren.

Nieuwsgierig geworden? Ik ga met plezier met u in gesprek om te bepalen wat aandacht voor drijfveren voor uw organisatie kan betekenen.

Robert Jan Hesselink

Arbeidsplus / Feedback Consulting Soest

 

Deel deze blog